به گزارش ایسنا، جلسه علنی مجلس به ریاست محمدباقر قالیباف برگزار شد و ادامه رسیدگی به گزارش شور دوم کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در مورد لایحه نظام رتبهبندی معلمان در دستور کار نمایندگان قرار گرفت.
ناطقین مجلس
روشنفکر: دولت همواره باید شعارهایش را به دستاورد تبدیل کند
حق وردی: ناکارآمدی نظام اداری از دلایل عدم تحقق آرمان خدمتگزاری است
نظری: مگر در قانون به صراحت اشاره نشده که افزایش حقوق برمبنای تورم باشد؟
رحیمی: خودروی ملی به خودروی میلی تبدیل شده است
***
در جریان بررسی لایحه رتبه بندی معلمان محمدباقر قالیباف در پاسخ به تذکر جبار کوچکی نژاد مبنی بر اینکه تغییراتی که در لایحه صورت گرفته رتبه بندی معلمان را به سمتی هدایت کرده که در نهایت مشابه قانون مدیریت خدمات کشوری شده است، گفت: تذکر شما در این زمینه وارد نیست. هدف ما از رتبه بندی این بود که منزلت و جایگاه معلمین را در جامعه اسلامی و در آموزش و پرورش ارتقاء بدهیم. در عین احترامی که برای کادر اداری و خدماتی قائل هستیم اما بر این باوریم که جایگاه و منزلت معلم باید بالاتر از سایر بخش ها باشد.
رئیس مجلس همچنین در پاسخ به تذکر محمدرضا پورابراهیمی در مورد افرادی که مسئول آموزش و پرورش هستند، گفت: ما در لایحه رتبه بندی معلمان تأکید داریم که رتبه بندی برای کسانی است که حکم معلمی داشته و به عنوان معلم بر سر کلاس درس حاضر می شوند.
در ادامه این جلسه محمدرضا صباغیان هم در تذکری در مورد این لایحه تاکید کرد: بهتر است در زمان تصمیم گیری برای خانواده بزرگ فرهنگیان به نیروهای خدماتی نیز توجه شده و آئین نامه ای برای آنها نیز دیده شود.
همچنین بابایی کارنامی در اخطاری با استناد به اصل ۳ و ۴۳ قانون اساسی بیان کرد: ما نمی توانیم در قانون گذاری ناعادلانه عمل کنیم، نگاه ما در بررسی لایحه رتبه بندی معلمان باید آموزش محور و پژوهش محور بوده و شاخص های پژوهشی را مد نظر قرار دهیم.
در تذکری دیگر سید محمد مولوی نایب رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات گفت که ۱۰ سال است که رتبه بندی معلمان بر اثر محاسبات غلط به بایگانی سپرده شده و با وضعیت بودجه سال آینده هم همین وضعیت خواهد بود.
در نهایت نمایندگان در جلسه علنی امروز، گزارش شور دوم کمیسیون آموزش و تحقیقات در خصوص لایحه نظام رتبه بندی معلمان را بررسی کرده و شاخص ها و امتیازات موثر در فرآیند رتبه بندی معلمان را تعیین کردند.
در ادامه بررسی لایحه رتبه بندی معلمان، مواد دیگری از این لایحه تصویب شد که بر اساس آن نمایندگان چگونگی ارتقای رتبه های معلمان و میزان افزایش حقوق و مزایای معلمان را تعیین کردند.
همچنین نمایندگان با ایجاد محدودیت در تخصیص رتبه های پنج گانه به معلمان مخالفت کرده و وزارت آموزش و پرورش را موظف کردند به همراه هیاتی از مجلس و سازمان برنامه و سازمان استخدامی یک ماه بعد از ابلاغ قانون رتبه بندی معلمان آیین نامه اجرایی آن را تهیه کند.
بعد از اتمام بررسی لایحه رتبه بندی معلمان رئیس مجلس گفت: این موضوع که قریب به یک دهه با فراز و نشیب هایی روبرو بود در مجلس یازدهم و دولت سیزدهم با تامین بار مالی به نتیجه رسید. دغدغه اول مجلس و مجموعه حاکمیت معلمان هستند تا بتوانند تربیت و آموزش فرزندان این سرزمین را با امنیت کامل و با احساس و شعف خوبی پیش ببرند.
اخطارها و تذکرات نمایندگان مجلس
وحیدی: نمایندگان دولت حق توهین به نمایندگان مجلس را ندارند
پاسخ نیکزاد به شائبه حقوق ۸۰ میلیونی در مجلس
ضرورت بکارگیری “نیروهای انقلابی” بدون رزومه و سابقه کاری
علیپور: قوه قضاییه در تصمیم حذف ۵۰ دادسرا در شهرستان ها تجدیدنظر کند
خضریان: نگاه سرمایهسالار گذشتگان در شهرداری تهران را کنار گذارید
نماینده ارومیه خطاب به وزیر کشور: شهر را با پول مستضعفین اداره نکنید
صالحیدارانی: میخواهند تجربه بورس را در حوزه رمزارز تکرار کنند
دلخوش: تبدیل وضعیت و استخدام پرستاران قراردادی ضروری است
محمدبیگی: مدل بودجه نویسی نظام سلامت موجب نارضایتی مردم از خدمات دولتی خواهد شد
درخواست نماینده بوکان از وزیر آموزش و پرورش برای تدوین آیین نامه رتبه بندی معلمان
حاجی بابایی: نظام رتبه بندی معلمان میثاق حاکمیت با معلمان است
رضایی: دولت توجه ویژه ای به معلمان کند
***
در ادامه جلسه محمد رشیدی عضو هیات رییسه مجلس استرداد ۵ لایحه دولت را اعلام وصول کرد.
علی نیکزاد هم در پایان جلسه علنی گفت که جلسه بعدی مجلس یکشنبه ۵ دی ماه خواهد بود و نمایندگان در هفته آینده جهت سرکشی به حوزه های انتخابیه می روند.
انتهای پیام
لینک خبر: https://eghtesadmand.ir/?p=374108