به گزارش خبرنگار قرآن و فعالیتهای دینی خبرگزاری فارس نخستین نمایشگاه مجازی قرآن کریم دهه سوم ماه مبارک رمضان برگزار شد و استقبال خوبی از آن صورت گرفت.
نمایشگاه امسال در دو بخش محتوایی و فروشگاهی برگزار شد که بخش فروشگاهی آن با پایان زمان نمایشگاه به کار خود پایان داد اما بخش محتوایی نمایشگاه همچنان در دسترس است.
بخش محتوایی نمایشگاه قرآن میتواند به یک سایت مرجع تبدیل شود
حجتالاسلام حسین سلیمانی مدیر بخش محتوایی نمایشگاه مجازی قرآن کریم در گفتوگو با فارس با اشاره به ادامه فعالیت بخش محتوایی نمایشگاه قرآن گفت: بخش محتوایی میتواند همواره تقویت شود و به محتوای آن اضافه شود و رفته رفته به یک سایت مرجع تبدیل شود. ادامه دادن بخش محتوایی بعد از تعطیلی نمایشگاه هم هزینه چندانی به همراه ندارد و میتواند به یک سایت مرجع تبدیل شود.
فعالیت بخش محتوایی با محوریت مؤسسات
سلیمانی از حمایت از مؤسسات در نمایشگاه امسال خبر داد و گفت: بخش محتوایی نمایشگاه قرآن در ۱۴ موضوع فعالیت خود را آغاز کرد که مؤسسات قرآنی نقش عمدهای در آن داشتند. در بخش مؤسسات الزاماً خدمات آنها را ارائه ندادهایم، بلکه به معرفی آنها پرداختهایم. خدمات قابل ارائه مؤسسات در ۱۳ بخش دیگر ارائه شده است. به عنوان مثال مؤسسهای که از طریق فضای مجازی خدماتی ارائه میداد، ذیل بخش آموزش قرار گرفته است و نه بخش مؤسسات. در بخش مؤسسات بنابر این بود که شهروندان با کلیک بر روی هر کدام از مؤسسات با آن آشنا شوند.
وی ادامه داد: بسیاری از مؤسسات به دلیل شیوع کرونا و با توجه به اینکه امکان ارائه خدمت از طریق فضای مجازی را نداشته و ندارند، نیمه تعطیل هستند، برای اینکه حضور بیشتری از مؤسسات را در نمایشگاه شاهد باشیم، در پذیرش مؤسسات محدودیتی را در نظر نگرفتیم و حتی مؤسسهای که در اندازه یک کانال مجازی فعالیت داشته است، دعوت به مشارکت کردیم.
ظرفیت بخش پاسخگویی نمایشگاه طی دو روز تکمیل شد
مسئول بخش محتوایی نمایشگاه قرآن کریم با اشاره به استقبال مردم از بخش محتوایی گفت: در مرکز مشاوره «آیه» طی یکی دو روز ابتدایی راهاندازی سایت مجازی نمایشگاه، سقف پذیرش کامل شد. بخش کودک و نیز بخش مشاوره از بین ۱۴ موضوع حاضر در بخش محتوایی، بیشترین مخاطب را داشتند. بخش تلاوت قرآن، ترجمه و تفسیر و بقیه نیز مورد اقبال بوده است.
مدیر بخش محتوایی نخستین نمایشگاه مجازی قرآن با اشاره به اینکه در حال حاضر دستهبندی موضوعی در این بخش صرفاً بر اساس رده سنی است، گفت: اگر بتوانیم دستهبندیهای دیگری همچون جنسیت، سطح علمی و مواردی از این دست را به آن اضافه کنیم، کار فوقالعادهای خواهد شد.
حمایت از مؤسسات خدمت مردم به مردم است
سلیمانی در پایان تصریح کرد: یکی از جذابیتهای نمایشگاه برای موسسات همین دیده شدن است و بر اساس همین تعامل است که از تضییع بیتالمال جلوگیری میشود. ما نیز بر اساس استفاده مخاطب از خدمات ارائه شده از سوی هر مؤسسه، سبد حمایتی به آنها تخصیص میدهیم. من برای این کار از تعبیر «خدمت مردم به مردم» استفاده میکنم. قطعاً ضعفهایی وجود دارد که باید کار بیشتر و بهتر به پیش برود.
انتهای پیام/
لینک خبر: https://eghtesadmand.ir/?p=50337