به گزارش گروه آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، حمید طریفی حسینی رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور اظهار کرد: یکی از مهمترین فعالیتها و اقدامات سازمان آموزش و پرورش استثنایی در راستای افزایش مهارتآموزی دانشآموزان با نیازهای ویژه، برنامهریزی لازم در جهت آموزش حرفهای به دانشآموزان استثنایی، متناسب با توانمندیهای جسمی و ذهنی آنان است.
وی با بیان اینکه توسعه رشتههای مهارتی و ارائه دروس انتخابی به دانشآموزان، با هدف افزایش مهارتآموزی دانشآموزان استثنایی صورت گرفته است، گفت: در حال حاضر 30 رشته در شاخه کاردانش و 6 رشته در شاخه فنیوحرفهای ویژه گروه آسیب دیده شنوایی، 3 رشته در شاخه کاردانش ویژه گروه آسیب دیده بینایی، 10 رشته در شاخه کاردانش و 2 رشته در شاخه فنیوحرفهای ویژه دانشآموزان معلول جسمی ـ حرکتی و 36 رشته کاردانش خاص ویژه گروه کم توان ذهنی از رشته های مهارتی موجود در آموزش و پرورش استثنایی است.
طریفی حسینی افزود: برنامهریزی و تأمین تجهیزات، وسایل و امکانات آموزش حرفهای در مدارس، تخصیص اعتبار مواد مصرفی و خرید تجهیزات کارگاهی به استانها، استفاده بهینه از ظرفیتهای ملی و منطقهای در امر آموزش حرفهای به دانشآموزان مانند تشکیل کلاسهای ضمیمه در هنرستانهای عادی، آموزش دروس مهارتی به دانشآموزان از طریق برونسپاری از جمله اقدامات مؤثر در راستای افزایش مهارتآموزی دانشآموزان استثنایی است.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با اشاره به توسعه آموزشهای حرفهای با استفاده از توان و ظرفیتهای بخشهای دولتی و غیردولتی مانند تدوین استانداردهای شغلی با کمک سازمان آموزش فنیوحرفهای کشور، ادامه داد: بررسی رشتههای شاخه کاردانش و فنیوحرفهای در راستای هدایت تحصیلی و شغلی برای دانشآموزان استثنایی، متناسب با ویژگیهای آنان نیز از جمله موارد و موضوعات حائز اهمیت است که باید انجام شود.
طریفی حسینی گفت: بسته آموزشی مهارتهای روزمره زندگی برای دانشآموزان دوره ابتدایی چندمعلولیتی تدوین و بسته آموزشی مهارت آموزی ویژه دانشآموزان با اختلال طیف اتیسم دوره ابتدایی نیز طراحی و تولید شده است که به زودی در اختیار دانش آموزان قرار خواهد گرفت.
انتهای پیام/
لینک خبر: https://eghtesadmand.ir/?p=553674