به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، محمود امانی طهرانی دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در آیین بزرگداشت یکصدمین سال تأسیس شورای عالی آموزش و پرورش که در مدرسه دارالفنون برگزار شد، اظهار کرد: نقطه شروع شورای عالی آموزش و پرورش، مدرسهدارانی بودند که سد را شکستند و آموزش و پرورش نوین را وارد کشور کردند.
وی با بیان اینکه در سال 1275 سنگ بنای آموزش و پرورش نوین نهاده شد، افزود: در سال 1300 قانون تشکیل شورای عالی معارف به تصویب رسید و در سال 1347، اولین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش با همین نام برگزار شد.
امانی اضافه کرد: شورای عالی آموزش و پرورش یک نهاد اصیل است و یک سرمایه ملی به شمار میآید.
وی ادامه داد: یکی از سرمایههای شورای عالی آموزش و پرورش، استقلال و دیگری اتقان مصوبات و تصمیمات است. این شورا همواره از مصوبات شتابزده پرهیز کرده است.
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش تصریح کرد: مذاکرات شورای عالی از جنس مذاکرات قابل افتخار است و افرادی وارد شورای عالی آموزش و پرورش میشوند که بسیار پخته اظهارنظر میکنند.
وی با بیان اینکه شورای عالی آموزش و پرورش تا حد زیادی از انجام امور بدون پیوست پژوهشی پرهیز کرده است، افزود: عمده مصوبات شورای عالی متقن و موثر بودهاند.
امانی تهرانی اضافه کرد: بزرگترین دستاورد شورای عالی آموزش و پرورش، سندتحول بنیادین است که بارها مورد تأکید مقام معظم رهبری نیز قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه امروز انتظارات جدیدی از شورای عالی آموزش و پرورش ایجاد شده است، گفت: درک مسأله، ترسیم دقیق صورت مسأله و حل مسأله از این جمله است.
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه از زمان تصویب سند تحول آموزش و پرورش، ۶ وزیر آمدهاند و رفتهاند، افزود: با توجه به بیثباتی مدیریتی، اجرای چنین اسنادی مشکل است و تا امروز هم شورای عالی آموزش و پرورش، سند تحول را زنده نگه داشته است.
وی ادامه داد: بسیاری معتقدند که شورای عالی آموزش و پرورش مجری اجرای سند تحول است؛ در حالی که اینگونه نیست و بر عهده آموزش و پرورش است. ترسیم دقیق صورت مسأله ها و پیشنهاد راه حلهای موثر از چالشهای جدید پیش روی شورای عالی آموزش و پرورش است.
انتهای پیام/
لینک خبر: https://eghtesadmand.ir/?p=555621