نشان عالی مسؤولیت اجتماعی به همراه اول رسید؛ در سومین جشنواره روابطعمومی و مسؤولیت اجتماعی، همراه اول موفق به دریافت نشان عالی مسؤولیت اجتماعی ۶ ستاره و تقدیرنامه انجمن بینالمللی روابط عمومی شد.
به گزارش اقتصادمند، سومین دوره جشنواره روابط عمومی و مسؤولیت اجتماعی (برند خوب) عصر روز سهشنبه 7 شهریور ۱۴۰۲، با حضور روابط عمومی سازمانها و شرکتهای پیشرو در زمینه مسؤولیت اجتماعی در مرکز همایشهای بینالمللی صداوسیما برگزار شد که علی دارابی، قائممقام وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و سکینهسادات پاد، دستیار رئیس جمهور در حوزه حقوق و آزادیهای اجتماعی مهمانان ویژه آن بودند.
در این مراسم پس از سخنرانی هوشمند سفیدی، دبیر جشنواره و رئیس خانه روابط عمومی ایران، پیام «آنه گرت آبارزوا»، رئیس انجمن بینالمللی روابط عمومی خوانده شد و پروفسور «وی آن ویزر»، رئیس انجمن بینالمللی مسؤولیت اجتماعی صنفی (CSR) به صورت آنلاین سخنرانی کرد.
آنه گرت آبارزوا، رئیس انجمن بینالمللی روابط عمومی در بخشی از پیام خود با بیان اینکه پیشرفت اقتصادی نباید منجر به تاثیرات منفی بر جامعه شود، عنوان کرد که تنها باور به ابزارهای ارتباطی و روابط عمومی است که میتواند جلوی این موضوع را بگیرد و در این مسیر مسوولیت اجتماعی باید در کنار روابط عمومی باشد.
در این جشنواره که هدف از برگزاری آن «کمک به توسعه فرهنگ سرآمدی سازمانی و مدل تعالی و سرآمدی از طریق روابط عمومی» عنوان شده، ممیزی، ارزیابی و تقدیر از سازمانهای فعال در زمینه مسؤولیت اجتماعی در سه سطح «در حال رشد»، «رشدیافته» و «پیشرو» نیز انجام شد.
طبق تعریف این جشنواره، «مسؤولیت اجتماعی» یکی از مفاهیم بنیادی سرآمدی است که بهطور معمول پیادهسازی آن برعهده روابط عمومی است؛ درواقع روابط عمومی سرآمد، به فراتر از وظیفه سازمانی خود عمل کرده و در نقش یک شهروند سازمانی مسؤول، به عملکردی فراسازمانی میاندیشد و کمک میکند تا سازمان متبوع با انسجام لازم و قاطعیت بیشتر به سمت سرآمدی و انجام مسؤولیت اجتماعی حرکت کند.
مسؤولیت اجتماعی شرکتها که به بررسی نقش و مسؤولیت آنها در اجتماع و توجه به ارزشهای اخلاقی میپردازد، با کمک به جامعه به مسؤولیت حفظ و نگهداری استانداردهای زندگی در آن محیط و جامعه توجه دارد و در این راستا با دریافت تاکتیکهای لازم و از طریق کمکهای فراتر از مسؤولیت قانونی به رشد و قوام محل و جامعه فعالیت خود از طریق حامیگری و انجام اقدامات لازم میپردازد.
با همین رویکرد، همراه اول به عنوان نخستین و بزرگترین اپراتور تلفن همراه کشور که درراستای تحقق چشمانداز خود، فعالیتهای مسؤولیت اجتماعیاش را ذیل سه محور «حمایتگری و اسپانسرینگ»، «فعالیتهای بشردوستانه» و «محیط زیست» تعریف کرده، توانست در این جشنواره دو نشان برتر را کسب کند.
بنابر اعلام اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، هیأت داوران سومین جشنواره روابط عمومی و مسؤولیت اجتماعی به پاس توجه، تاکید، برنامهریزی، استقرار و اقدام در زمینه مسؤولیت اجتماعی توسط مدیریت ارتباطات همراه اول، نشان عالی مسؤولیت اجتماعی پیشرفته را به این شرکت تقدیم کرد.
همچنین به پاس رعایت و تعهد به اجرای کدهای اخلاقی و ضوابط مربوط به استفاده از ظرفیتهای ارتباطات و روابط عمومی در صیانت از محیط زیست و مقابله با تغییرات آب و هوایی، تقدیرنامه انجمن بینالمللی روابط عمومی به همراه اول اعطا شد.
لینک خبر: https://eghtesadmand.ir/?p=567710