کشتیرانی 10 همت ظرفیت مولدسازی دارد؛ موضوع مولدسازی بهعنوان یکی از راهبردهای سند تحولی شستا مورد توجه ویژه قرار دارد و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران نزدیک به ۱۰ همت ظرفیت مولدسازی دارد که در حال پیگیری و انجام است.
به گزارش اقتصادمند، مدیرعامل شرکت سرمایهگذاری تامین اجتماعی با بیان این مطلب در جمع معاونان و مدیران گروه کشتیرانی گفت: ما در شستا، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران را در آینده نه چندان دور هاب لجستیک کشور میبینیم. به زودی مانیفست لجستیک در کشتیرانی جمهوری اسلامی تهیه و به بررسی و تصویب خواهد رسید. اگر دنبال توسعه هستیم باید لجستیک را هدفگذاری کنیم.
در این نشست که میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، ابراهیم بازیان مدیرعامل شرکت سرمایهگذاری تامین اجتماعی، هیأت مدیره، معاونان و مدیران ارشد گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، معاونان سازمان تامین اجتماعی و شستا نیز حضور داشتند، محمدرضا مدرس خیابانی مدیرعامل گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، معاونان و مدیران ارشد گروه، گزارشهایی را به مدیران عامل سازمان تامین اجتماعی و شستا ارائه دادند.
مدیرعامل شرکت سرمایهگذاری تامین اجتماعی در این دیدار با اشاره به تحریمهای ظالمانه علیه کشور گفت: کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران همواره در مسیر خنثیسازی تحریمها نقش مؤثری ایفا میکند. امروز شاهد قد کشیدن این مجموعه مهم و تأثیرگذار هستیم.
ابراهیم بازیان افزود: کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران جزو مستقلترین مجموعههای گروه است. کمترین دخالت مدیریتی از خارج از مجموعه بر آن تحمیل میشود. یکی از الزامات مدیریت موفق، تخصیص این استقلال بر مجموعهها است. این استقلال موجب تمرکز مدیریت بر راهبری درست و انجام تکالیف میشود.
مدیرعامل شستا، توجه به راهبردهای اصلی سهامداران در یک فصل مشترک را نکته قابل توجه دانست و تشریح کرد: امروز که افقهای بلندمدت ترسیم میشود باید ملاحظاتی برای آن در نظر گرفت. اگر این افقها در حد شعار بماند پیش رفتن به سوی آنها نتیجهای در بر نخواهد داشت.
وی تصریح کرد: در دو سال گذشته تلاش کردیم فاصلهها را با مجموعه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران کم کنیم تا جهتگیریها، رفع چالشها و راهبریها براساس اشتراکات پایهریزی شود.
بازیان تصریح کرد: تلاش کردیم حضور جدی شستا را در مجمع کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران داشته باشیم. ایجاد تکالیف، پیگیری چالشها، پیگیری مباحث حقوقی و رفع مشکلات، توفیقاتی است که به آن رسیدهایم. موافقت با افزایش سرمایه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در سال گذشته و چراغ سبز شستا برای افزایش سرمایه دوباره نشان از نقش مثبت شستا در مجمع کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران است.
توسعه فعالیتهای دریاپایه در کشتیرانی
بنابر اعلام مانا، مدیرعامل شستا با اشاره به اجرای سند تحول در هلدینگهای شستا افزود: در مجموعه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران برنامه ۵ ساله تحول ارائه شد. یک نگاه همسو در اجرای سند تحول وجود دارد و ما آن را دنبال میکنیم.
بازیان با اشاره به لزوم توجه به موضوع دریاپایه اظهار داشت: درک ما در شستا از کشتیرانی، توسعه فعالیتهای دریاپایه است. ایران اسلامی به لحاظ ارتباطات و دسترسیها به دریاهای آزاد دارای ویژگیهای خاص است که باید مورد توجه قرار گیرد. استراتژی ما در شستا توسعه سهم خود در این حوزه است.
وی با اشاره به سه مؤلفه استراتژیک کشور ایران در حوزه کشتیرانی گفت: مؤلفههای استراتژیک بودن ایران برای سرمایهگذاری از منظر ژئوپولیتیک، نقش استراتژیک کشور در دریا و داشتن دست برتر از منظر ایدئولوژیک در منطقه جایگاه ما را در دریا تثبیت میکند. باید در حوزه سرمایهگذاری از مردم نیز کمک بگیریم و از آنها برای سرمایهگذاری در توسعه دریاپایه دعوت کنیم.
ابراهیم بازیان با اشاره به موضوع مولدسازی یادآور شد: موضوع مولدسازی بهعنوان یکی از راهبردهای سند تحولی شستا مورد توجه ویژه قرار دارد. در هلدینگ کشتیرانی نیز اقدامات خوبی صورت پذیرفته است. کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران نزدیک به ۱۰ همت ظرفیت مولدسازی دارد که در حال پیگیری و انجام است.
وی افزود: یکی از اهم برنامههای آتی تشکیل کمیته مشترک در طرح توسعه است. یکی دیگر از برنامهها، اصلاح پرتفوی در کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران است. اصلاح پرتفوی ستون فقرات راهبرد تحولی ما است.
لینک خبر: https://eghtesadmand.ir/?p=568398