دریافت حق عضویت اصناف در سامانه نوین اصناف؛ با همکاری دبیرخانه هیات عالی نظارت از این پس، فرایند ابلاغ تا وصول حق عضویت سالانه واحدهای صنفی در سامانه نوین اصناف، وارد فاز اجرایی شده است.
به گزارش اقتصادمند، اتاق اصناف ایران در اطلاعیهای به آگاهی واحدهای صنفی، اتحادیهها و اتاقهای اصناف سراسر کشور میرساند ابلاغ تا وصول «حق عضویت سالانه واحدهای صنفی» سامانهمحور شد.
براساس این اطلاعیه، هیات رئیسه اتاق اصناف ایران با استناد به مواد ۲۸ و ۳۱ قانون نظام صنفی و با برگزاری جلسات و رایزنیهای متعدد با وزارت صمت، توانست یکی از مطالبات مهم اتحادیههای صنفی درراستای شفافسازی بدهیهای مالی واحدهای صنفی را به سرانجام رساند و گامی دیگر درجهت گذر از شیوههای سنتی با هزینههای بالا، به سمت مدرنیته و نوگرایی خدمات تشکلهای صنفی بردارد.
بنابراین با همکاری دبیرخانه هیات عالی نظارت از این پس، فرایند ابلاغ تا وصول حق عضویت سالانه واحدهای صنفی سامانهمحور خواهد بود و سرویس یاد شده در سامانه نوین اصناف، وارد فاز اجرایی شده است.
همچنین به اطلاع میرساند: «عدم بدهی حق عضویت سالانه واحدهای صنفی» از موارد مورد توجه در استعلامات و اعتبارسنجی دیگر دستگاهها خواهد بود.
طبق ابلاغیه اتاق اصناف ایران – مبتنی بر مصوبات کمیسیون نظارت- اتحادیهها لازم است اقدام به ثبت حق عضویت سالانه رستههای تحت پوشش (از سال ۱۳۹۰ به بعد) کنند.
گفتنی است، کمیسیونهای نظارت نیز اقدام به مشاهده، تطبیق مبالغ با مصوبات و تایید/ ویرایش حق عضویت سالانه خواهند کرد.
پس از تایید حق عضویت، کاربر اتحادیه لازم است بدهی سنواتی که فرد صنفی پرداخت نکرده است را با انتخاب گزینه «سالها» ثبت کند. پس از آن، تمامی فرایندهای ابلاغ و وصول به صورت سیستمی انجام خواهد شد.
اتاق اصناف ایران، ضمن تایید قانونمداری اکثریت قریب به اتفاق واحدهای صنفی، این اقدام را گامی درجهت تسهیل فرایندهای اجرایی و نوینسازی ساختار تشکلهای صنفی میداند.
لینک خبر: https://eghtesadmand.ir/?p=568975