عرضه اینستاگرام و فیسبوک پولی در اتحادیه اروپا؛ شرکت «متا پلتفرم»، اتحادیه اروپا را نخستین مقصد عرضه نسخههای پولی اینستاگرام و فیسبوک خود قرار داده و در حال تدوین حق اشتراک آن است.
به گزارش اقتصادمند، روزنامه وال استریت ژورنال در گزارشی نوشت: متا به رگولاتورهای اروپایی اعلام کرده است طبق این طرح، حدود ۱۰ یورو (۱۰.۴۶ دلار) در ماه برای دسترسی به حساب کاربری اینستاگرام و فیسبوک از طریق وب و حدود شش یورو برای هر کدام از حسابهای لینک شده، دریافت خواهد کرد.
براساس گزارش وال استریت ژورنال، این قیمت در دستگاههای موبایل، ماهانه 13 یورو خواهد بود زیرا متا، کمیسیونهای اعمال شده از سوی فروشگاههای برنامه اپل و گوگل در پرداختهای درون برنامهای را هم به حساب میآورد.
شرکت «متا پلتفرم» به فکر اعمال هزینه اشتراک ماهانه ۱۴ دلار برای نسخه بدون تبلیغات اینستاگرام یا فیسبوک در اروپاست.
کمیسر حریم خصوصی داده ایرلند، اوایل سال 2023 میلادی شرکت متا را ۳۹۰ میلیون یورو جریمه کرد و به این شرکت اعلام کرد نمیتواند از مبنای قانونی قرارداد برای ارسال تبلیغات شخصیسازی شده به کاربران استفاده کند.
بهدنبال آن، شرکت متا اعلام کرد قصد دارد از کاربران در اتحادیه اروپا درخواست کند موافقت خودشان را با تبلیغات هدفمند اعلام کند تا به شماری از الزامات تغییریافته رگولاتوری در این منطقه پاسخ دهد.
شرکت متا اکنون به رگولاتورهای اروپا گفته امیدوار است طرح اشتراک بدون تبلیغات را در ماههای آینده برای کاربران اروپایی عرضه کند و به کاربران حق انتخاب خواهد داد تا بین دسترسی به اینستاگرام و فیسبوک رایگان به همراه تبلیغات شخصیسازی شده و نسخههای بدون تبلیغات و پولی این دو پلتفرم، انتخاب کنند.
سخنگوی متا به وال استریت ژورنال گفت: این شرکت به خدمات رایگانی باور دارد که با تبلیغات شخصیسازی شده، حمایت میشوند اما گزینههایی را بررسی میکند تا رعایت الزامات رگولاتوری را تضمین کند.
بنابر اعلام رویترز، نخستین بار روزنامه نیویورک تایمز گزارش کرد که متا در حال بررسی عرضه نسخههای پولی اینستاگرام و فیسبوک برای کاربران مقیم اتحادیه اروپاست.
لینک خبر: https://eghtesadmand.ir/?p=568229