به گزارش خبرنگار اجتماعی فارس، سیدصادق پژمان در مراسم رونمایی از کتاب «روندهای نوظهور در بازیهای دیجیتال» که در فرهنگسرای رسانه برگزار شد، با اشاره به وظایف راهبردی بنیاد ملی بازیهای رایانهای در حوزه پشتوانهسازی پژوهشی، نظری و علمی نسلهای تازه هنر، صنعت و رسانه بازیگفت: بنیاد ملی بازیهای رایانهای بهعنوان متولی زیست بوم بازیهای دیجیتال کشور در زمینه تولید علم، وظایف راهبردی برعهده دارد و بر اساس این رویکرد، از طریق معاونت پژوهش و مرکز تحقیقات بازیهای دیجیتال، تلاش کرده است پشتوانههای نظری لازم برای توسعه دانشبنیان این صنعت در کشور ایجادشود.
وی اظهار کرد: همه تلاش ما این بوده تا کمک کنیم همه مجموعههای فعال در اکوسیستم صنعت بازی کشور شامل تولیدکنندگان، توسعهدهندگان، سیاستگذاران و برنامهریزان اینحوزه در فضای مجازی و فناوریهای جدید از تحقیقات و مطالعات انجام شده استفاده کنند.
مدیرعامل بنیاد ملی بازیهای رایانهای تصریح کرد: همزمان با آغاز دوره جدید فعالیت انتشارات بنیاد ملی بازیهای رایانهای در دو سال اخیر 6 عنوان کتاب منتشر شده است که این تالیفات در دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران، با استقبال خوب علاقهمندان حوزه بازی روبهرو شد.
پژمان افزود: استقبال پژوهشگران و نخبگان از تالیفات جدید انتشارات بنیاد ملی بازیهای رایانهای انگیزههای ادامه این مسیر را در همکاران ما در بنیاد تقویت میکند تا در سال آینده با دقت و توان بیشتری این حوزه را پیگیری کنند.
مدیرعامل بنیاد ملی بازیهای رایانهای با بیان اینکه کتاب روندهای نوظهور در بازیهای دیجیتال در 9 فصل، روندهای نوین اثرگذار بر صنعت بازی و موضوعات محوری را که پیشبینی میشود بر آینده بازی در کشور اثرگذار باشد، مورد بررسی قرار داده است، تصریح کرد: مرور فصلهای مختلف این کتاب نشان میدهد که در پژوهشها و تالیفات آینده، به برخی موضوعات از جمله مسائل مرتبط با اقتصاد صنعت بازی، باید با عمق و دقت بیشتری پرداخته شود چرا که بر اساس آمار گردآوری شده، با وجود فعالیت حدود 2 هزار نفر ایرانی در این عرصه، وضعیت اشتغال صنعت بازیهای دیجیتال ما با روند مطلوب موجود در کشورهای توسعهیافته، فاصله زیادی دارد. از سوی دیگر، سهم صنعت بازی از تولید ناخالص ملی (GDP)کشور ما مانند کشورهای آسیای شرقی و اروپایی، قابل ارتقاست.
پژمان با تاکید بر اینکه موضوعاتی مانند بازیهای جدی، بازیهای واقعیت مجازی و افزوده و استریمینگ در بنیاد ملی بازیهای رایانهای، در سطح تحقیق و پژوهش باقی نمانده و تبدیل به برنامههای عملیاتی شدهاند، گفت: در سال 1400 با همکاری اپراتور تلفن همراه کشور، رویدادی ویژه بازیهای واقعیت مجازی و افزوده را برگزار کردیم. در حوزه بازیهای جدی (هدفمند) نیز آذر امسال پنجمین دوره جایزه بازیهای جدی با تخصیص تسهیلات بسیار خوب برای تجاریسازی این بازیها برگزار شد. در حوزه استریمینگ نیز مشغول طراحی نظامنامه با هدف کمک به استریمینگهای کشور، ارائه تسهیلات و رفع موانع و مشکلات پیش روی آنها هستیم.
انتهای پیام/
لینک خبر: https://eghtesadmand.ir/?p=555959